Макс » 01 июл 2006, 20:54
Админ, переведи:
Затоплені на Прип'яті кораблі після відступу поляків були підняті на поверхню, відремонтовані на Київському судноремонтному заводі ім. Сталіна, переозброєні та включені до складу Дніпровської військової флотилії. Польські кораблі також були негайно «орадянщені» — перейменовані. Під час наступу фашистів улітку 1941 року Київ захищали кораблі колишньої Пінської флотилії (в дужках подані їхні попередні польські назви): монітори «Бобруйск» («Городище»), «Смоленск» («Краків»), «Житомир» («Пінськ»), «Винница» («Торунь»), «Витебск» («Варшава»), річкові канонерки «Белоруссия» («Зарадна»), «Трудовой» («Завзята»), штабний корабель «Припять» («Адмірал Дікман»), бойовий корабель «Неман» («Генерал Шептицький»), зенітний протиавіаційний корабель «Березина» («Гетьман Ходкевич»), мінний корабель «Пина» («Монтва»), десятки легких та важких бойових катерів, тральщики Т1 — Т8.
Польським військовим історикам наразі не вдалося встановити, які саме нові радянські назви отримали бойові кораблі «Генерал Сікорський», «Вільнюс», деякі монітори та канонерки. Достеменно відомо лише, що саме з польських кораблів Пінської флотилії були перероблені радянські канонерки «Верный», «Передовой», «Каганович», «Кремль», «Стаханов» та «Смольный», монітори «Левачов», «Флягин», «Жемчужный» та « Ростовцев », кораблі-бази «Ударник» і «Ясельда», сторожові кораблі «Река», «Водопянов», «Парижская коммуна», «Большевик», «Карл Маркс», «Пушкин», «Техник», «Ворошилов» та «Фридрих Энгельс». На двох кораблях-базах, кількох сторожових катерах, глісерах, тральщиках та півтора десятка бронекатерів лише були перебиті з польських на радянські бортові номери.
Троянский конь вдействительности был кобылой, ну не лезли же они через ж...